lørdag den 29. oktober 2011

Bundløs pizza

Så fik jeg testet, den første opskrift fra Nigellea Lawson`s nye kogebog.
Bundløs pizza stod aftensmaden på i dag..
Og det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver den ;-)
 En super nem og lækker ret..


Som tilbehør fik jeg resterne fra i går grønkålssalat

1 æg
100 g hvedemel
salt
2 1/2 dl sødmælk
100 g reven cheddar
ca 50 g chorizo pølse

Forvarm ovnen ved 200 G
Pisk æg, mel, salt og mælk godt sammen til en jævn masse
Smør en ovnfast form.
Rør halvdelen af den revne ost i massen, og hæld det hele i formen.
Bag æggemassen i ca 30 min.
Tag formen ud af ovnen, og læg chorizo skiver på og drys resten af osten over.
Sæt retten tilbage i ovnen, indtil osten er smeltet.

Den er rigtig god og en frisk ret..
Tror sagtens man kan udvikle, hvad man putter oven på efter eget ønske.
Kunne godt forstille mig lidt friske tomatskiver ;-)

Velbekomme;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar