fredag den 28. oktober 2011

Grønkålssalat

Hejsa..

Uha det er længe siden jeg har været på bloggen..
Og man må sige, at der er sket en del siden.. :-)

Først er vi blevet bedsteforældre ;-)
Til en skøn lille Freja..
Hun er nu snart 2 1/2 mdr, og bare så dejlig...

Og så har jeg fået en lille hund..
En skøn lille westi ;-)
Han hedder Carlo og er bare en skøn hund..


Ellers går det som altid stille og roligt her..
Dog er jeg begyndt, at få problemer med det kolde vejr..
Så den står på ekstra træthed og ekstra smerter for en tid..
Men godt man har sit gode humør ;-)

Dagens aftensmad bestod af kalvelever og grønkålssalat..


Opskriften på kalvelever har jeg lavet før, så den får i bare hurtigt her
kalvelever med løg og chamipignon

Grønkålssalat

200g rå grønkål
100g mandler el. hasselnødder
2 æbler med skræld
saften af 1 appelsin
1 spsk. flydende honning
1 spsk. hvidvinseddike

Skyl grønkålen
Hak grønkål sammen med mandler i en foodprocessor til det er tilpas hakket uden at være for fint.
Pres appelsinen og bland saften med eddike og honning,
Skær æblerne med skræl i fine små tern og vend dem i appelsindressingen.
Bland det herefter i den hakkede grønkål/mandelblanding og server.




På trods af, at gemalen ikke er så vild med alt det grønne, så måtte han nu indrømme, at det faktisk smagte rigtig godt ;-)
Så den salat bliver bestemt lavet igen...

Jeg fik forleden den nye kogebog fra Nigella Lawson..
Og i morgen skal jeg teste den første opskrift derfra..
Den står på bundløs pizza..:-)
Skal nok vende tilbage med opskriften, hvis det kan spises ...

Ønsker jer alle en dejlig aften..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar