lørdag den 29. oktober 2011

Chia boller

Så fik jeg bagt Chia boller.
Jeg har bagt et Chia brød tidligere, men det var ikke lige mig..
Men jeg har købt Chia brød i Føtex, og det kan klart anbefales..
Men jeg er generelt ikke god til, at bage større brød, så nu prøvede jeg med boller.
Og de er faktisk gode, tror nu de er bedst som mad brød ;-)

Chia frø købte jeg i Føtex for ca 99 kr..



6 dl skummetmælk
2 dl Chia frø
50 g gær
2 dl creme fraich
2 tsk salt
1 spsk honning
2 dl havregryn
200 g grahams mel
ca 500 g hvedemel

Sæt Chia frø i blød i halvdelen af mælken.
Lun resten af mælken.
Opløs gæren i mælken.
Kom salt, honing, gryn, creme fraich og chia i.
Kom grahamsmelet i, hæld hvedemelet i lidt af gangen.
Dejen skal ikke æltes, men skal være en tyk masse.
Form til boller med en ske, og sæt dem på en bageplade.
Bages ved 185 G

Der står ikke i opskriften, om de skal hæve, så det har de ikke.. ;-)

Men prøv jer frem, der er også flere opskrifter via hjemmesiden, som står på pakken :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar