søndag den 29. maj 2011

Peberfrugtsuppe og Bananmuffins ;-)

I denne weekend har den bare stået på oprydning og rengøring..
Lørdag stod aftensmaden på en ny opskrift..
En lækker Peberfrugtsuppe.. og den kan helt klart anbefales ;-)

Til kaffen var der bananmuffins, som jeg bagte fredag..


2 løg
3 røde peberfrugter
1 tsk paprika
1/2 tsk karry
1/2 tsk chili
2 dåser hakkede tomater
1 1/4 l grønsagsbouillon
150 g philadelphia
salt og peber
2 tsk rørsukker
1 spsk æblecidereddike
350 g kalkun schnizler



Skør løg og peberfrugt i små tern.
Steg dem i lidt olie i en stor gryde.
Tilsæt paprika, karry og chili og steg det sammen ca 1 min.
( hvis det gerne må være lidt stærkt, så tilsæt lidt mere af alle tre dele )
Tilsæt dåse tomaterne og bouillon og bring suppen i kog og lad den småkoge i ca 10 min.
Rør osten i suppen og lad den smelte.
Blend suppen. ( ikke helt glat)
Smag den til med salt, peber, sukker og eddike.

Skær kalkunschnizlen i tynde strimler og læg dem i suppen og lad det kog i ca 2 min eller til de er gennemkogte.

Serveres med et godt stk brød ;-)


3 bananer
150 g sukker
1 æg
1 tsk vanillie
50 g smør
2 tsk bagepulver
200 g mel
100 g chokolade







Mos de skrællede bananer.
Rør sukker og vanillie sammen med mosen.
Tilsæt det smeltede og afkølet smør.
Tilsæt den hakkede chokolade.
Bland mel og bagepulver og rør det i dejen sammen med ægget.
Fordel dejen i muffins forme.
Bages ved 200 G i ca 20 min.

I aften står den på hjemmelavet pizza med verdens bedste pizza bund ;-)

Verdens bedste pizzabund

Velbekom og god søndag ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar