fredag den 25. februar 2011

Verdens bedste pizzabund :-)

Ja så får i lige et indlæg mere idag.. :-)

I aften bagte vi pizza, og jeg har bare fundet verdens bedste pizza bund..
Der bliver aldrig bagt anden bund her i huset mere ;-)
Opskriften er fra husmoderen.dk








2 store pizzabunde.
Ingredienser:
50 g gær
4 dl lunken vand
1 tsk havsalt
1 spsk olie (olivenolie eller lign.)
1 æg
200 g durummel
300 g hvedemel

Gæret røres ud i det lunkne vand.
Tilsæt olie og alt durummelet og rør godt.
Tilsæt salt og æg, og lidt mere mel.
Hold lidt igen med melet.
Tilsæt mel, indtil dejen er blød og ikke klistrer mere.
Lad hæve et lunt sted i ca. 1 time.
Tænd ovnen med bageplader i på 220 grader (evt. varmluft 200 grader).
Del dejen i 2 dele.
Rul bundene ud, så de passer til bagepladen.
Når bundene er rullet ud, så læg dem på bagepapir på et køkkenbord. Put fyld på.
Træk bagepapiret med pizzaen på, over på den varme bageplade.
Sæt dem direkte i den varme ovn. Bages i ca. 20 min.

Velbekom :-)

3 kommentarer:

  1. Wow!

    Jeg har netop lavet denne pizza, og du har fuldstændig ret. Jeg kommer aldrig til at bruge andre pizzabunde! Den virker meget mere som den dej, man bruger på pizzaria. Den er meget fleksibel og elastisk og så bliver den hammersprød med god krumme. Tusind tak for opskriften!

    Jeg kan anbefale at sætte bagepladerne ind i ovnen og tænde på fuld knald. Rul derefter dejen ud, så den er tynd og få den op på bagepapir. Husk at lave lidt større brødkanter. Læg så fyldet på og hiv bagepapiret ned på de brandvarme bageplader, når ovnen er klar. Det gør bunden mere sprød, når underlaget er varmt fra start af.

    SvarSlet
  2. Ej hvor dejligt..
    Det med at sætte pladerne i ovnen gør jeg faktisk også..
    Så er de godt varme, når de skal bruges ;-)
    ;-) dejligt at du kan bruge den ..
    Og tak for din tilbagemelding..

    SvarSlet
  3. Mums det ser lækkert ud, det skal jeg lave i morgen :-) Hvad består kødsovsen af?

    SvarSlet