lørdag den 2. april 2011

Chili paneret kylling med ovn kartofler

Så er foråret kommet..
I dag har bare været et skønt vejr..
Håber virkeligt, at vi nu kan få noget stabilt vejr.
Min sygdom er påvirket en del af vejret, så når det er meget svingende i temperatur, så har jeg bare mere ondt.
Så nu ser jeg bare frem til, at vi får en sommer... :-)

Aftensmaden i dag har stået på kylling med kartofler i ovnen..
Det smagte super godt, og er en rigtig nem ret..


Chili-paneret kylling:

2 kyllingebrystfileter

ca. ½ dl creme fraiche 38%

1 tsk. dijon sennep

1 tsk. chilipulver

salt, friskkværnet peber¨

ca. ½-1 dl rasp

Bland creme fraiche, dijonsennep, chili, salt og friskkværnet peber i en skål.
Hæld rasp blandet med salt og friskkværnet peber i en anden dyb tallerken.
Vend først kyllingebrystfileterne i creme fraiche-blandingen og derefter i raspen.

Lad dem stege ved lav/middel varme til de er gennemstegte -
vend dem kun 1 gang, så paneringen ikke går for meget i stykker.

Der til lavede jeg en blanding med små kartofler og gulerødder.
Læg dem i en pose og bland lidt olie og krydderier i posen.
Ryst posen og hæld det hele ud på en bradepande.
Sæt dem i ovnen ved 200 G indtil de er møre.

Jeg lavede en dressing til maden
Et par spiseskefulde creme fraiche blandes med salt og peber, lidt frisk hakket persille og et fed hvidløg.
Blandes sammen og stilles på køl inden servering..

Jeg har ikke været så aktiv herinde i en periode, men håber det vender lidt nu.

Håber i alle får jer en dejlig weekend og, at i nyder foråret :-)

2 kommentarer: