onsdag den 9. november 2011

Daim is og chokolademarengs

Jeg var så heldig, at jeg søndag fik en ismaskine af gemalen ;-)
Det har været et ønske længe, og nu skulle det så være..
Og sådan en skal selvfølgelig testes ;-)

Den stod så på Daim is, og så prøvede jeg i dag og bage nogle ckokolade marengs ;-)





4 æggeblommer
2 spsk sukker
1/2 L piskefløde
1 stang vanille
1 plade Daim

Æggeblommerne piskes med sukker og vanilliekorn.
Fløden piskes til skum ( ikke for fast) og æggemassen vendes i.
Daim chokoladen hakkes i små tern, der tilsættes efter ca 20 min.
Indfryses i ca 40 min i ismaskinen.

6 æggehvider
1 knsp salt
1 tsk eddike
ca 14 dl flormelis
200 g hakket mørkt chokolade
25 g kakao

Pisk æggehviderne stive med en elpisker.
Tilsæt salt og eddike og pisk det sammen.
Kom derefter flormelis i lidt ad gangen.
Til marengsmassen er meget klistret og tyk.
Vend chokolade og kakao i med en spartel.
Sæt massen på en bageplade med skeer, sørg for god afstand, da de vokser i ovnen.
Bag marengsene ved 170 G i ca 1 - 1 1/2 time.
De er færdige, når de let slipper bagepapiret og deres indre ikke virker blødt.

Velbekomme og ha en dejlig aften ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar