tirsdag den 9. august 2011

Kylling med grillede gulerødder.

Så blev det vist tid, til lidt nyt på bloggen.
Bloggen har været meget stille over sommeren.
Min sygdom er desværre taget endnu et ryk i den forkerte retning.
Så jeg skal lige finde min "plads" igen og så håber jeg, at mit overskud bliver lidt større igen.

Men i skal bestemt ikke snydes for en lækker ret, som jeg lavede i sidste uge.
Kylling lår med sesam og nogle lækre grillede gulerødder med marinade..

Kylling:
ca 12 kyllingelår
2 spsk sesamfrø
saft af 1 lime
2 spsk soja
3 - 4 spsk sesamolie
3 - 4 spsk sød chilisauce

Bland alle ingredienserne til en marinade.
Pensel kyllingelårene med marinaden.
(jeg hældte marinaden i en pose, og lagde lårene deri og lod dem trække et par timer)
Men gør det i har tid til. :-)
Steg lårene ved 200 G i ca 30 min til de er gennemstegte og sprøde.


Grillede gulerødder:

2 bundte små gulerødder.
Saft fra 1 appelsin
1 spsk flydende honning
1 spsk  sherryeddike
4 spsk olivenolie

Skyl gulerødderne og skær top og bund af.
Steg den på en grill pande, til de får lidt grillet look ;-)
Lad dem køle lidt og hæld derefter marinaden af de øvrige ingredienser over og lad dem trække lidt.

Vi lavede lidt brasede kartofler til.. 
Men vil tro, at det ville være lækkert på grillen i haven ;-)

I aften står den på gode gammeldags stegeben med kartoffelmos :-)

Nu er sommeren ved, at være slut...  desværre..  :-(
Håber på lidt sensommer med lidt varme og en masse sol :-)
Optimistisk har man altid lov, at være ..

Ønsker jer alle en god dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar