torsdag den 3. februar 2011

Moussaka med tzaziki og brød.

I går stod maden på en gang lækker Moussaka :-)

Denne opskrift er faktisk fra min søn, da han gik til husgerning i skolen.
Moussaka
Jeg har aldrig brudt mig om moussaka pga de skivede aubergine.
Men i denne er de blandet i kødet og det har betydet, at jeg faktisk kan li dem ;-)

1/2 aubergine
1 stort løg
1 fed hvidløg
500 g hakket oksekød
1 dåse tomatpure
1 dl vand
1 mornaysovs
reven ost

Skær auberginen i store tern og steg dem på panden.
Skær løget i tern og steg det sammen med et presset/hakket fed hvidløg.

Tilsæt oksekødet og svits det sammen med løgene og suberginen.
Tilsæt tomatpure og vand og lad det simre i ca 15 min.
Smag til med salt og peber.

Fordel kødsovsen i et smurt og raspdrysset ildfast fad.
Hæld mornaysovsen over og drys tilsidst reve ost over retten.

Sættes i ovnen ved 200 g i ca 20 min.



Tzaziki .
Græsk youghurt
Agurk
Hvidløg
salt

Riv agurken og pres væsken ud af det.
Bland græsk youghurt med hvidløg og lidt salt.
Rør den reven agurk i og smag til.

I dag fik jeg gået en dejlig lang tur :-)
Det er så skønt, at vi har Brabrand stien lige i nærheden..
Egentligt utrolig når man tænker på, at vi bor så tæt på midtbyen,
og så har vi bare skøn natur lige ved siden af :-)
Og det skal man jo huske, at nyde.

Aftensmaden i dag står på lidt brød.
Gemalen skal til poker, så gider ikke lave mad til mig selv :-)
Håber alle får en dejlig aften..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar