lørdag den 5. februar 2011

Hjemmelavet pizza

Så blev det lørdag :-)

Dagen er blevet brugt på, at gå en dejlig lang tur og så rengøring :-)
Selv om det blæste godt i dag, så var det skønt vejr..
Men for søren, hvor jeg ser frem til noget forår :-)

Til aften er der blevet lavet pizza..
Vi laver altid hver vores..  da gemalen er rigtig glad for jalapenos.
Så ham får sig helt egen :-)


Pizza

500 g pizza mel ( jeg købte denne gang pizza mel i Rema 1000, den var faktisk rigtig god )
35 g gær
ca 3 dl vand
1 1/2 spsk olie
1 1/2 tsk salt

Opløs gæren i håndvarmt vand.
Tilsæt de andre ingredienser og ælt dejen ca 4 - 6 min, til den er glat og smidig.
Lad dejen hæve i ca 30 min.
Ælt dejen igennem en gang til, og del den i to portioner, og lad dem hæve til dobbelt str.
Dejen rulles ud og så er den klar til fyld.



Vi puttede i dag oksekød, bacon, løg, rød peber og pepperoni på og selvfølgelig masser af ost.
Men start med en god tomat sovs.
Derefter masser af ost.
Det ønskede fyld.
Og slut evt med en lille portion ost.
Den bages ved 250 G til osten er smeltet og den bare ser lækker ud :-)


Hvis der skulle være en af jer, som sidder med en god opskrift på en fuldkorns pizza dej,
så vil jeg blive super glad for den..
Det skal nemlig prøves en dag :-)

Kan i nu alle ha en dejlig lørdag aften .....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar