fredag den 28. januar 2011

Kyllingefad med bacon, ost og grønsager, chokoladekage.

Så skal jeg lige ha ordnet et hængeparti her..
D 15 januar holdt jeg fødselsdag og vi havde en rigtig hyggelig aften..

Alle mine søskende var samlet, det var bare så dejligt..
Og jeg fik nogle rigtig gode gaver :-)

Aftensmaden stod på Kyllingefad og det er altid et hit.





3-4 kyllingefileter, skåret i grove stykker

250 g champignon i halve eller kvarte

1 bdt. friske, grønne aspages skåret i mindre stykker

1 bdt. forårsløg, skåret i mindre stykker

1 pakke bacon i tern

1 bakke frisk spinat, godt skyllet, afdryppet

1 madlavnings fløde

1 pakke pikant ost

En pakke cherrytomater)

salt, friskkværnet peber

lidt olie til stegning
Min køkkenassistent


Svits kyllingestykkerne i lidt olie, til de bliver brune, krydr med salt og peber - hæld det i et ovnfast fad.
Svits bacon til det er sprødt og gyldent og hæld det over kyllingestykkerne. Svits champignon og hæld det i fadet.

Knæk det nederste af de friske asparges, skær dem i stykker sammen med forårsløg og rist dem et par minutter på panden, krydr med lidt salt og friskkværnet peber - hæld det i fadet.
Skær tomater i halve og kom dem ovenpå alle grønsagerne.


Kom det friske spinat på panden, med det vand der hænger ved dem (ikke for meget), svits det til det falder sammen. Krydr med salt og lidt friskkværnet peber, hæld madlavnings fløde og pikant osten ved. Rør rundt til osten er smeltet og hæld det så over alle grønsager.

Sæt fadet i ovnen ved 200 grader i ca. 20-30 minutter.
Server med ris og brød.



Til kaffen fik vi en god chokoladekage :-)
Men den blev spist inden der blev taget et billede he he
Men derfor kan i jo godt få opskriften.

Mors chokoladekage.

Dette er bare verdens bedste chokolade kage :-)
Den bliver brugt til næsten alle fødselsdage og har altid været et stort hit ved børnene..
En opskrift som jeg har fået af min egen mor for mange år siden..

150 g smør
600 g sukker
4 æg
600 g mel
100 g kakao
4 dl mælk
2 tsk natron
2 tsk bagepulver
1 vaniliesukker

Fedtstoffet blødgøres og røres godt med sukker.
Æggene tilsættes under omrøring et ad gangen.
De resterende ingredienser sigtes sammen med melet og det hele røres i sammen med mælken.

Dejen hældes i en smurt stor bradepande og bages ved 200 g i ca 30 min..
Afkøles inden den evt pyntes.

Denne dej kan også bruges til muffin forme...


Lige  nu er jeg ikke på toppen, og derfor ikke så aktiv herinde.
Men det skal nok komme tilbage igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar