torsdag den 11. november 2010

Hellefisk med sennepsovs og hjemmebagte knækbrød/kiks

I dag er bare gået med, at slappe af herhjemme og så fik jeg lige givet køkkenet en omgang udvendigt..  :-)

Det er nu dejligt, når det er klaret og så kunne jeg tage mig en lur på 2 timer bagefter..
Men så er jeg heldigvis også klar igen..  :-)

I dag har jeg fået papir fra kommunen til underskrivning..
Min pensions indstilling er klar...
Det bliver så rart, at få den afsted og så ved jeg, at inden for 3 mdr, er der en afgørelse...
Det bliver en god dag, den dag sagen er færdig..

Nå men...
Aftenens middag stod på stegte hellefisk filetter med sennepssovs..
Det smagte super lækkert..






4 hellefisk filetter
olie ( jeg brugte citronolie)
Citron peber

Sovs
25 g smør
25 g mel
2 1/2 dl mælk
1 halv grøntsags bouillonterning
2 tsk grov sennep
salt og peber

Hellefisk filetterne duppes tørre og krydres med citron peber.
Steges i ca 3 min på hver side i en god olie, evt en citronolie..  det giver en super smag..


Bag sovsen på med smør, mel, mælk og bouillonterningen.
smag til med sennep, salt og peber..

Vi spiste bare kartofler til..

Så fik jeg også bagt knækbrød i dag..
Det er mega nemt, og de smager rigtig godt..
Vil nok ikke bruge dem som knækbrød, men mere som en kiks...



Hjemmelavet knækbrød

2 dl vand
1 dl olivenolie
1 1/2 tsk havsalt
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekerner
1 dl hørfrø
1 dl havregryn
3 1/2 dl hvedemel
1 tsk bagepulver

Kom vand og olie i en skål og opløs salten heri

Bland sesamfrø, solsikkefrø, hørfrø, hvedemel, havregryn og bagepulver sammen i en skål.

Kom alle de tørre ingredienser over i skålen med vand og olie.
Ælt det sammen til du har en fast dej.
Dejen må ikke være klistret, i så fald skal til tilsætte lidt mere mel.

Kom bagepapir på en bageplade.
Rul dejen ud ( den skal være meget tynd)
Inden bagning skæres knækbrødet ud i passende størrelser

Bag knækbrødet i ovnen i ca 15  min ved 200 g i ved varmluft..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar