fredag den 12. november 2010

Boller i Karry

Hold da op, hvor har det været storm vejr i dag...
Jeg ryger på altanen..  men i dag blev jeg altså inden for (dog i altandøren)  man blæser jo væk derude...
Selv kattene holdt sig på god afstand af altanen i dag...

Til aften fik vi besøg af min bror, min søn og svigerdatter..
Det var dejligt, at få besøg...
Og aftensmaden stod på Boller i karry...


500 g flæskekød
6 spsk mel
2 dl vand
peber og salt
40 g margarine
4 spsk mel
8 dl suppe fra kødbollerne
1 - 2 tsk karry


Rør kød sammen med mel, vand, salt og peber.
Bringen en gryde med vand og salt i kog.
Form farsen til boller med en ske
Kog dem i ca 5 - 8 min ( de popper op til overfladen, når de er færdige)
Tag bollerne op med en hulske og gem vandet til sovsen.


Smelt margarinen i en gryde, kom karry i og lad det syde.
Tilsæt melet og rør godt.
Rør suppen i lidt ad gangen.
Kog den godt igennem og smag til med salt og peber..


Vi får altid ris og gulerods salat, med æbler og citronsaft.

Så vil jeg bare til sidst ønske alle en god weekend..  :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar