fredag den 17. september 2010

Stegte sild og orkider...

Ja ja den fangede da nok lige den overskrift...
Men jeg kan berolige alle..  disse ting høre ikke sammen..  ;-)

Jeg er helt vild med orkider...  Jeg syntes det er nogle af de smukkeste blomster der findes..
Et par af mine eksempler herhjemme

Jeg har to planter stående, som har lidt knopper..  når de er afblomstret, så vil jeg prøve, at arbejde lidt med dem..
De skal så plantes om og klippes ned... og så plejes og passes i et par mdr, og hvis jeg så er heldig, så får jeg to fantastisk flotte orkider med endnu flere blomster end normalt..

Så det bliver spændende at se om det lykkes..


Nåå men så videre til dagens aftensmad..

En god stegt sild, med en lille kartoffel og en masse af råkost til..
Silden er jo bare lige vendt i mel, salt og peber og stegt på panden.
Råkosten er reven gulerod og et par revne æbler..  og så en ordentlig omgang friskpresset citronsaft og rosiner..

Ikke lige den store gastronomiske oplevelse, men det er sundt og smager godt..

I morgen skal vi have en rigtig god middag sammen med min mor og storebror...
Så den står på svinekæber og en rigtig lækker dessert..

Så glæd jer ..  billeder og opskrifter kommer på i morgen aften..

Og her til slut, vil jeg ønske alle en god weekend ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar