mandag den 27. september 2010

Kylling med grøntsager




Så blev det da lige mandag ...
Og her i Viby starter ugen, med blæst og trist vejr..

Så dagen er blevet brugt inden for..

Jeg er kommet til ;-) at spille et spil på kom og vind..
Det hedder Travel solitarie..
Det er så frygteligt vanedannende..
Men det er de fleste spil vist...
Der er nogle af spillende, som jeg bruger meget pga min hukommelse.
De er gode dertil..  når hukommelsen ikke er så god, så skal den trænes lidt..
Og så er det nu også meget hyggeligt.. ;-)

Dagen er også brugt på vores to banditter..
Tulle og Albert er heldigvis blevet rigtig gode venner efterhånden..
I går brugte de ca 1 time på, at jagte hinanden rundt i lejligheden..
Men så gik de også omkuld begge to..

                                                     Dagens aftensmad

                                                            

I aften fik vi en dejlig kylling med ovnstegte grøntsager.

Kyllingen blev delt og krydret med salt, peber og røget paprika
Derefter lagde jeg den i en stegepose og i ovnen i ca 1 time..
Inden den skal serveres, tager jeg den ud af posen og sætter den ind under grill, til den er sprød..


Grøntsagerne er bare hvad man nu har.
I dag blev det kartofler, gulerødder og squash skåret i store tern.
De lægges i en pose og der hældes lidt olie over, og kom krydderier i.
Krydderierne kommer jo lidt an på, hvad man kan li..
I dag brugte jeg salt, peber og basilikum..
Bind knude på posen og "ælt" grøntsagerne godt rundt i posen.
Hæld grøntsagerne ud på en bageplade med bagepapir og sæt dem i ovnen til de er møre..


Dette er en lækker ret som jo passer sig selv i ovnen.. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar