onsdag den 10. august 2011

Pærecrumble med chokolade og nødder.

I går fik jeg ordnet en masse praktiske ting..
Og i dag betaler jeg så prisen :-(
Så i får lige desserten fra i går, og så hviler jeg resten af dagen.. :-)

Jeg havde nogle pære, som var ved at se lidt triste ud, så de skulle lige bruges.
Denne opskrift har jeg engang fundet i et blad..
Den er nem og faktisk ret lækker..  :-)
Sådan så aftens tallerken ud :-)
75 g smør
125 g mel
3 spsk sukker
25 g hakkede hasselnødder
mørk chokolade og evt marcipan
3 - 4 store pære
Vanillie is eller creme fraiche

Bland smør, mel, sukker og nødder til en smuldret dej.
Stil den i køleskabet i ca 30 min

Smør er tærtefad eller små portionsskåle.
Skræl pærerne og skær dem i smalle både.

Riv chokolade hen over og evt marcipan


Fordel smuldre dejen hen over


Sæt den i ovnen ved 225 G i ca 150 min


Nu serverede jeg den bare for gemalen og jeg, og vi fik cremefraiche til.
Men skulle jeg bruge den til gæster, ville jeg lave den i små portionsforme og servere en god vanilleis til

Velbekom :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar