lørdag den 27. november 2010

Drømme, kokos kugler og chokolade cookies

Vi har fået rigtig meget sne her i århus..
Det er bare skønt, syntes jeg.. men jeg kan jo også blive inde og nyde synet af det :-)

I dag er der blevet bagt småkager..
Drømme er nogle småkager, som jeg kan huske fra da jeg var lille.
De er lidt vanskelige at bage, da de skal ha lige nøjagtig nok.. 
Hvis de får for lidt, bliver de bløde og for meget, bliver de for hårde..
Men prøv jer frem.

Drømme
200 g smør
150 g sukker
2 spsk vanilie sukker
200 g mel
1 tsk hjortetaksalt

Smør, sukker og vaniliesukker røres blødt.
Mel og hjortetaksalt røres i og dejen samles hurtigt.
Rul dejen ud til pølser og skær den i små stykker.
som hver trilles til en valnødde store kugler.
De sættes på en bageplade og trykkes let med hånden.
Bages ved 100 G i ca 12 - 14 min

Kokos kugler.
Det er egentlig kokos markroner, men jeg former bare kugler i hånden og derved kokos kugler :-)

3 æg
250 g sukker
400 g kokos

Evt en portion reven chokolade.

Pisk æg og sukker skummende. 
Bland kokosen og evt chokolade heri og lad dejen trække 1 time.
Sæt dejen på en smut bageplade med to teskeer.
Sæt makronerne i en 150 grader varm ovn på den øverste rille 

Bag makronerne ca. 20 min. og afkøl dem på en bagerist.



Chokolade cookies.

Det hele skal jo ikke bare være jul..
Og en god chokolade cookies går man aldrig galt af..:-)


225 bagemargarine
5 dl Rørsukker
2 æg
6 dl hvedemel
1 tsk  Vaniljesukker
1 tsk bagepulver
150 g grofthakket kogechokolade
50 g finthakkede nøddekerner

Stil ovnen på 175°.

Rør margarine, rørsukker og æg luftigt.
Bland hvedemel, vaniljesukker, bagepulver, kogechokolade og nøddekerner i.
Udrulles og deles i 2 cm tykke og 2 cm lange stykker.
Rul disse til kugler. Læg kagerne på bageplader beklædt med bagepapir.
Cookies bages i ca. 12-15 minutter.

Nu vil jeg så lukke bageriet for i dag..
Og gå igang med at lave frikadeller og så laver gemalen stuvet hvidkål til :-)

Når man er kat, så syntes man også at sne er hyggeligt. :-)
Og så må man jo ha sig en lur bagefter :-)
Tulle gider ikke det med sne..  hun nøjes fint med en lur :-)



Kan i alle ha en dejlig lørdag..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar