søndag den 24. oktober 2010

Johnny`s Chili con carne med brydeboller

Fredag var Simon på besøg og havde bestilt Chili con carne til aften.
Og så får man det selvfølgelig..  ;-)

Jeg bagte brydeboller om eftermiddagen og så stod Johnny for chilien..
Og sådan endte aftenens tallerken :-)


Johnny`s Chili con carne

500 g oksekød
1 pk bacon
1 hakket løg
1 presset hvidløg
2ds røde bønner
1 stor ds majs
2 ds hakkede tomater
chili
engelsk sovs
salt
fløde

Svits løg, hvidløg, bacon og kødet godt sammen med krydderierne.

Tilsæt de andre ingredienser.
Og lad det stå og simre.
Tilsæt evt reven mørk chokolade.. 
Smag til og tilsæt lidt fløde.





Brydeboller

Ca. 18 stk.
50 g gær
6 dl lunkent vand
1½ tsk salt
3 spsk olie
1 dl hørfrø
1 dl havregryn (grove)
1 dl sesamfrø
2 dl groft speltmel
ca. 600 g hvedemel
æg til pensling

Rør gæren ud i vandet og tilsæt det øvrige.
Ælt dejen smidig og stil den til hævning i ca. 45 min.
Del dejen i ca. 18 boller, som lægges tæt sammen på en plade med bagepapir og efterhæver i 20 min.,
pensl med æg og drys bollerne med de forskellige frø og gryn.
Bag bollerne ved 225 grader i ca. 20 min.

Min weekend har mildest talt været rigtig skidt..  mange smerter og så er jeg bare så træt..
Håber snart jeg kommer lidt ovenpå igen..
Det er ret hårdt, når jeg har så ondt over en længere periode..
Men mon ikke snart det bliver bedre :-)

Kan i nu alle ha en rigtig dejlig uge..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar