mandag den 6. december 2010

Æbledrøm og flæskesteg...

I går var vi en tur til julemarked ved Silkeborg bad..

Det er bare et rigtig flot område..
Jeg har tidligere arbejdet i den børnehave, som ligger derude..
Så det var et dejligt gensyn..

Området kan bestemt også anbefales om sommeren.. 
Det er et meget smuk område..

Aftenes menu stod på flæskesteg med det almindelige tilbehør,
Og så en rigtig god æblekage til kaffen..


600 g æbler
100 g smør
100 g sukker
100 g groft revet marcipan
2 æg
150 g mel
2 tsk bagepulver
saft og reven skræl af en appelsin
Mandelflager til pynt.

Skræl æblerne og skær dem i smalle både.
Rør smør og sukker godt sammen.
Tilsæt marcipan og æg, bland det godt sammen.
Kom mel og bagepulver i dejen og bland godt.
Vend æblestykkerne og saft og skal fra appelsinen i dejen.
Kom det hele i et smurt fad og drys med mandelflagerne.
Bages ved 175 G i ca 30 - 40 min..
Spis den med creme fraich til.. 

Denne kage smager simpelthen himmelsk...  en let og frisk kage..


Flæskesteg er noget, som vi nyder, at spise her i huset..
Der var en som sagde, at man skulle sætte nelliker i stegen, så det har jeg prøvet..
Jeg syntes ikke, at jeg kunne smage en forskel fra normalt..
Så jeg mener, at det er lidt spildt, at bruge nellikerne til dette..

Til sidst vil jeg vise nogle billeder fra Silkeborg bad...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar